May 20, 2010

TerCiptanya Satu Falsafah...

Al kisah bermula...
Hari ni ada exam.
paper edu
pasai falsafah pendidikan
ha, penah dengaq x?
klu x penah, x payah cuba2 nk dengaq
apatah lagi nak membelek
senang???
jgn tanya gue
kerna jawapannya 'no komen'
susah???
hmmm...(speechless)
abih 2 mcm mana?
ha 
ni baru gue boleh jwb
HENTAM
okay
menghentam adalah kepakaran gue 
nak tiru x selamat
so dgn kepakaran yg sedia ada
gue menghentam seribu kali hentam
tanpa memikirkan kelogikan hentaman yg dibuat
kerna gue pasti, jawapannya tetap SALAH
gue pasti klu lecturer gue semak paper gue pasti dy sedih
sebab ada anak murid mcm gue
apabila ditanya apakah kemahiran yg perlu ada pd guru
jwpn yg diberi ialah : berfikir, mendidik, mengajar 
di mana kesemua jwapan yg diberi adalah berdasarkan kesedapan hati gue pd masa itu
apabila ditanya, prinsip falsafah timur
jwpn yg diberi ialah : salin balik jawapan yg dirasakan logik drpd soalan objektik
see
gue mmg pndai memanipulasikan jawapan
tanpa mnyedari yg gue sbnrnya telah memanipulasikan result yg bakal diterima
well
benda da lepas
tapi gue rasa puas sebab da jawab dgn bersungguh2
klu da markah tuk sikap bersungguh2
pasti gue dpt 90%
see
gue perasan lagi
hee
sapa kata kita x bleh berfalsafah
gue da buktikan hr ni
dgn mncipta falsafah gue sendiri
ntah ntah falsafah gue lg hebat dr Socrates
see
gue perasan lg 
hee
so
itulah kisahnya
kisah terciptanya satu falsafah
.................................


















No comments:

Post a Comment